Mój sprzęt

MÓJ SPRZĘT

(FOTOGRAFIA, FILMOWANIE, YOUTUBE)



APARAT SONY A7III

Moim podstawowym aparatem, którego używam podczas każdej sesji zdjęciowej jest w pełni profesjonalny, pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony A7III.
Odkąd pierwszy raz wziąłem do ręki to cudo, zakochałem się w jego gabarytach, wadze oraz przede wszystkim – w niesamowicie szybkim autofocusie wraz z możliwością automatycznego wykrywania oka fotografowanej osoby (Eye-AF).
Polecam ten aparat każdej osobie, która ceni sobie szybkość, celność, wygodę oraz niezawodność sprzętu.

Sony A7III>> Zobacz najtańsze oferty zakupu aparatu Sony A7III <<


APARAT SONY A7II
Moim drugim, pomocniczym, a także odpowiedzialnym za filmowanie aparatem, jest pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony A7II. 
Ten aparat wykorzystuję głównie do vlogowania, kręcenia filmów backstage’owych, a także służy jako zapas podczas sesji reportażowych.
Równie świetny sprzęt, jednak system autofocusa nie posiada opcji wykrywania oka (wykrywa jedynie twarz). Z tego powodu, aparat sprawdza się świetnie w filmowaniu, jednak podczas wykonywania zdjęć na płytkiej głębi ostrości – może zawieźć.
Drugą wadą tego aparatu jest dramatycznie słaby akumulator – bateria pada po godzinie kręcenia.
Mimo to, polecam wszystkim osobom, które chcą fotografować lub/i kręcić filmy na wysokim poziomie – Sony A7II to naprawdę świetny sprzęt!

KARTY PAMIĘCI SANDISK SDXC 128GB EXTREME PRO CLASS 10
Najbardziej niezawodnymi kartami, jakie miałem okazję testować, są karty Sandisk z wersji Extreme PRO.
Posiadam takich 6 i żadna nie odmówiła jeszcze współpracy.

Szybkość zapisu 170 mb/s daje mi komfort pracy przy sesjach portretowych i sensualnych, zwłaszcza gdy wykonuję zdjęcia seryjnie.
Dzięki szybkiemu zapisowi, aparat nie traci czasu na przetwarzanie danych, a co za tym idzie, praca jest szybsza i wygodniejsza. 

OBIEKTYW SIGMA ART 50mm f/1.4 DG HSM
Moim podstawowym obiektywem do niemal każdej sesji portretowej, sensualnej, studyjnej, plenerowej, lajfstajlowej – KAŻDEJ!
– jest obiektyw Sigma 50 mm f/1.4 z serii ART.
Ogniskowa 50 mm jest idealną do portretu, ponieważ z jednej strony nie tworzy przerysowań, a z drugiej pozwala fotografować z bliska, dzięki czemu łatwiej utrzymać kontakt z modelką oraz wyłapywać emocje fotografowanej osoby.
Co ważne, minimalna przysłona 1.4 oznacza, że obiektyw jest bardzo jasny, dzięki czemu możemy pięknie rozmyć tło oraz utrzymać wysoką jakość obrazu.
Olbrzymią zaletą tego obiektywu jest niesamowita szybkość ostrzenia – przy współpracy z Eye-AF aparatu Sony A7III jestem w stanie zrobić idealnie ostre zdjęcie w ułamku sekundy. 

OBIEKTYW SIGMA ART 105 mm f/1.4 DG HSM
Moim drugim obiektywem portretowym jest Sigma ART105 mm f/1.4. Genialny, cudowny, wspaniały obiektyw, który tworzy rewelacyjny bokeh, czyli rozmycie tła.
Plastyka obrazu jest po prostu przepiękna, a niska przysłona 1.4 pozwala kreować piękne, bajkowe klimaty.
Minusem tego obiektywu jest jego waga oraz wielkość, jednak za jakość zdjęć, jestem mu w stanie wybaczyć te gabaryty.
Genialna ostrość od 1.4, szybki, celny, świetnie wykonany – po prostu rewelacyjny obiektyw!
   
Sigma 105 1.4

OBIEKTYW SONY FE 16-35 mm f/4.0 ZA OSS
Moim trzecim, ostatnim obiektywem jest zmiennoogniskowy Sony 16-35 f/4.0.
Zdecydowałem się na ten obiektyw ze względu na szeroki kąt widzenia, możliwość zoomowania oraz ogólną, bardzo dobrą jakość wykonania. Obiektyw idealny do zdjęć architektury, krajobrazu, reportażu, a także świetnie sprawdza się przy vlogowaniu oraz kręceniu filmów backstage’owych.
Teoretycznie słabe światło 4.0 jest delikatnym ograniczeniem, jednak przy tak szerokim kącie i tak ciężko rozmyć tło.
W połączeniu z Sony A7III oraz A7II jest to genialny obiektyw do fotografowania oraz filmowania szerokich kadrów.
mój sprzęt fotograficzny

LAMPA BŁYSKOWA QUADRALITE PULSE PRO X 400
Moją podstawową lampą, którą niemal zawsze wykorzystuję przy fotografowaniu w studio, jest lampa Quadralite Pulse Pro X 400.
Zdecydowałem się na jej zakup ze względu na olbrzymi zakres regulacji mocy błysku, wbudowany odbiornik, tryb HSS, szybkie ładowanie oraz intuicyjną obsługę.
Jest to lampa, która moim zdaniem, nie posiada żadnych wad i sprawdza się perfekcyjnie przy każdym rodzaju zdjęć studyjnych.
lampa studyjna Quadralite pulse pro x 400

LAMPA BŁYSKOWA QUADRALITE PULSE X 300
Moją drugą, błyskową lampą studyjną jest lampa Quadralite Pulse X 300. Jest to idealna lampa do domowego studia, która bezproblemowo odpowiadać może za światło główne, wypełniające lub konturowe. Moc 300 Ws jest wystarczająca, by wykonywać portrety nawet na bardzo wysokich przysłonach, a jednocześnie świetnie sprawdza się, gdy chcemy użyć płytszej głębi ostrości.

LAMPA BŁYSKOWA QUADRALITE STROBOSS 60S
Trzecia lampa błyskowa jaką posiadam to lampa Quadralite Stroboss 60s. Jest to lampa reporterska, która jest świetnym wyborem, gdy fotografujemy reportaże lub błyskamy w plenerze. Mała, wygodna, wyzwalana na sankach lub zdalnie, posiada TTL oraz oferuje szeroką regulację mocy błysku.

WYZWALACZ QUADRALITE NAVIGATOR X2
Do wyzwalania lamp błyskowych służy mi Quadralite Navigator X2. Jest to zapinany na sanki aparatu wyzwalacz i sterownik, który oferuje niesamowicie wygodną regulację mocy lamp, obsługę grup, trybów HSS, TTL oraz mocy światła modelującego.
Posiada duży, przejrzysty ekran LCD, dzięki czemu bezprzewodowa obsługa lamp jest wygodna, komfortowa, prosta i przyjemna.
Wyzwalacz dostępny jest do systemów Sony, Nikon, Canon, Fuji X, Pentax, Olympus 4/3 oraz Panasonic 4/3.

MIECZ ŚWIETLNY YONGNUO YN360-II RGB
Oprócz lamp błyskowych, posiadam także lampy światła stałego. Strzałem w 10 okazał się zakup dwóch mieczy świetlnych Yongnuo YN-360-II.
Są wysokiej jakości lampy ledowe, oferujące bardzo dobrej jakości, mocne światło. Bardzo prosta obsługa pozwala na regulację mocy oraz barwy światła nawet z aplikacji w telefonie. Co ważne, miecze są lampami RGB, co oznacza, że możemy zmienić barwę światła na dowolną. Żółtą, niebieską, zieloną, fioletową – jaką chcemy. Daje to olbrzymie możliwości do tworzenia kreatywnych zdjęć oraz filmów.
Miecze są małe, lekkie, wygodne w transporcie oraz mają wbudowany akumulator, co jest ich wielką zaletą.
Odkąd kupiłem, polecam wszystkim :)

LAMPA RING-LIGHT (BAT-LIGHT)

>> Jeśli również chcesz mieć taką lampę – kliknij tutaj <<


PARASOLKA PARABOLICZNA ODBIJAJĄCA BIAŁA 152 cm
Poprzez skierowanie palnika lampy na białe wyścielenie parasola, odbity błysk lampy maluje piękne, miękkie i przyjemne dla oka, rozproszone światło.
Duża płaszczyzna parasola pozwala wykonywać zarówno bliskie portrety, jak i zdjęcia cało-sylwetkowe.
Dzięki zamocowaniu dodatkowego dyfuzora, możemy jeszcze bardziej zmiękczyć światło oraz wykreować wierną imitację światła dziennego.


BEAUTY DISH BIAŁY 70 cm
Do sesji zdjęciowych typu glamour czy beauty, zawsze używam białego Beauty Disha w rozmiarze 70 cm. Tego typu modyfikator kreuje piękne, kontrastowe światło, które dzięki białemu wyścieleniu czaszy, gwarantuje mocne, charakterne cienie. Taki efekt pozwala zachować trójwymiarowość zdjęcia oraz pięknie podkreślić artystyczny makijaż lub stylizację włosów. >> Zobacz najtańsze oferty zakupu Beauty Disha 70 cm <<


QUADRALITE STRIPBOX 120 x 30 cm
Do doświetlania sylwetki światłem kontrowym, służy mi softbox typu strip, w rozmiarze 120 x 30 cm.
Jest to modyfikator, który sprawdzi się również jako światło główne, a także wypełniające.
PHOTTIX RAJA DEEP 80 cm
Ostatni modyfikator światła jaki posiadam to składany jak parasolka Phottix Raja Deep w rozmiarze 80 cm. Jest to głęboki softbox, dający bardzo miękkie, kontrastowe światło.
Wykorzystuję go do fotografii portretowej oraz kręcenia filmów.

STATYW OŚWIETLENIOWY JOYART L-2900 AIR
Zarówno do montowania lamp jak i teł fotograficznych, służy mi Joyart L-2900 Air – silny, stabilny statyw, posiadający amortyzację powietrzną.
Co ważne, jest bardzo solidnie wykonany. Wcześniej posiadałem 4 statywy Quadralite Air 260 i wszystkie się rozsypały (pomimo, że bardzo dbam o sprzęt). 
Joyart L-2900 jest niezawodny i polecam go w 100%!

STATYW QUADRALITE BOOM S
W swoim asortymencie posiadam także niesamowity statyw typu Boom – Quadralite Boom S.
Statywy typu boom, to statywy zaprojektowane w ten sposób, że posiadają ramię poprzeczne oraz przeciwwagę. Dzięki takiej konstrukcji, możemy zamontować lampę nad nami, na wprost twarzy portretowanej osoby. Niesamowicie przydatny statyw przy sesjach portretowych oraz beauty.
Wybierając booma, polecam zwrócić uwagę na to, czy w zestawie dołączona jest przeciwwaga oraz kółeczka. Szukając statywu dla siebie, widziałem wiele propozycji przeróżnych firm, jednak w każdej brakowało czegoś do kompletu. A jeśli już zestaw był kompletny, cena zwalała z nóg.
Całe szczęście firma Quadralite zaprojektowała genialny, silny, stabilny i w pełni wyposażony boom, którego cena jest dziwnie niska.
Zdecydowanie polecam właśnie ten statyw, jestem z niego bardzo zadowolony :)

STATYW POD APARAT GENESIS BASE C3 + BH34
Bardzo przydatny jest mi również statyw Genesis Base C3 z głowicą kulową BH34. Silny, stabilny statyw, przydaje się przy statycznych kadrach oraz filmowaniu.

TŁA PŁÓCIENNE OD KUYAVIA BACKDROPS
Moim zdaniem, najlepsze canvasowe tła na polskim rynku tworzą Jacek Woźniak oraz Miłosz Nowak z Kuyavia Backdrops.
Każde tło jest ręcznie malowane, unikatowe i zawsze najwyższej jakości. Nawijane są na tekturową tubę, dzięki czemu montaż teł jest bardzo prosty i wygodny.
Zaletą płóciennych teł jest ich spersonalizowana tekstura, grubość oraz dowolne rozmiary.
Ja obecnie mam 6 teł od Kuyavia Backdrops i każde spisuje się rewelacyjnie!
PS. W ofercie Kuyavia’ków znaleźć można tło “Fine-Art Treutler” – wysoką jakość sygnuję własnym nazwiskiem.

TŁO MATERIAŁOWE TYPU GNIECIUCH
Kolejnym tłem jakie posiadam jest tak zwany gnieciuch. Jest to farbowany materiał w rozmiarze 3 x 6 m i świetnie sprawdza się on w fotografii portretowej.
Tło wygodne w transporcie, łatwe w montażu, nie farbuje. Efekty na zdjęciach są rewelacyjne, a ceny teł bardzo atrakcyjne.
Zaletą ofert sklepowych jest olbrzymi wybór kolorów oraz tekstur. Dzięki sporemu asortymentowi, każdy znajdzie tło dla siebie.

SYSTEM ZAWIESZANIA TEŁ GLAREONE
Zdecydowałem się na mobilny system zawieszania teł od GlareOne. Gdy fotografujemy w mieszkaniu, cenną jest możliwość poskładania sprzętu i schowania do szafy. Tak jest właśnie w przypadku tego zestawu. Dwa statywy z belką poprzeczną zajmują w mojej szafie bardzo mało miejsca, a jednocześnie cały zestaw mogę wygodnie zabrać na sesję wyjazdową lub w plener. Belka poprzeczna jest teleskopowa, co oznacza, że można regulować jej długość. Gdybym wybrał zestaw z belką bez możliwości składania, moja szafa mogłaby okazać się za mała.
Dodatkowym plusem zestawu od GlareOne jest maksymalna wysokość na jaką możemy wyciągnąć tła. 260 cm jest w większości przypadków w zupełności wystarczające, a gdy potrzebuję zawiesić tło jeszcze wyżej, belkę teleskopową montuję na statywach Joyart L-2900 Air.

KLIPSY JOYART
Wydawać by się mogło, że zakup klipsów nie wymaga specjalnych rozważań. Ale czy na pewno? 
Kilka lat temu używałem tych klipsów od firmy FreePower. Jak się jednak okazało, popękały one po kilku sesjach, niszczyły tła, a także były niewygodne w użyciu.
Gdy zakupiłem klipsy od firmy Joyart, wszystkie te problemy odeszły w zapomnienie. Otrzymałem silne, dobrze wykonane klipsy, posiadające nawet gumy ochronne. Użytkuję już dwa lata i jestem z nich bardzo zadowolony. Mam ich 10.

BLENDY 5w1
Blendy to podstawa wyposażenia każdego fotografa. W swoim asortymencie posiadam blendy w rozmiarach 120 x 90 cm, 180 x 120 oraz okrągłą o średnicy 50 cm.
Praktyka pokazuje, że najbardziej przydatne są te duże – 180 x 120 cm. Wykorzystuję je podczas sesji plenerowych, studyjnych, a także przy filmowaniu.
Warto wybrać wersję 5w1, ponieważ jeden zestaw oferuje 4 płaszczyzny odbijające oraz jedną transparentną.

UCHWYT DO BLEND
Bardzo przydaje mi się również uchwyt do blend Manfrotto MAD700B. Przydatny, gdy nie mamy pomocnika na sesji :)

MONITOR GRAFICZNY EIZO CG2420
Skalibrowany monitor graficzny to podstawa każdego profesjonalnego fotografa.
To właśnie dzięki niemu będziemy widzieć faktycznie, prawdziwe kolory naszych zdjęć. Wyświetlacze smartfonów, laptopów czy nawet dobrej jakości monitorów, pokażą nam zakłamany obraz kolorów. W praktyce, my możemy widzieć zdjęcie z różowym zafarbem, a na innym monitorze ten sam zafarb może być fioletowy. Rozwiązaniem tego problemu jest zakup monitora graficznego.
Zdecydowałem się na CG2420 ponieważ ma wyjątkowo szeroki gamut kolorów i odtwarza prawie całą przestrzeń Adobe RGB.
Dzięki wbudowanemu kalibratorowi nie muszę dokupywać zewnętrznego oprogramowania, a częsta kalibracja daje mi 100% pewność, że widzę kolory poprawnie.

X-RITE COLORCHECKER PASSPORT PHOTO 2

Jak zadbać o poprawny balans bieli i odwzorowanie kolorów? Oczywiście wykorzystując ColorChecker.
Jest to laboratoryjnie wyprodukowany wzorzec kolorystyczny, dzięki któremu mamy gwarancję poprawności kolorów naszych zdjęć.
Jak mam być szczery, to jestem w szoku, że tak mała liczba fotografów korzysta z tego urządzenia.
Nie ważne czy jesteś profesjonalnym fotografem czy dopiero się uczysz – poprawne kolory zdjęć to podstawa.

TABLET GRAFICZNY WACOM INTUOS S

Kto spróbował retuszu zdjęć na tablecie, ten do myszki już nie wróci :)
Tablet jest bardzo przydatny, gdy retuszujemy np. skórę w Photoshopie, maskujemy, wycinamy, tworzymy grafiki lub chcemy zaprojektować własny podpis.
Myszką nie jesteśmy w stanie retuszować tak dokładnie jak piórkiem po tablecie, dlatego bardzo polecam zakup tabletu.
W ofercie Wacoma znajdziemy wiele modeli, także z serii Pro, jednak uważam, że średnia wersja jest w zupełności wystarczająca do zastosowań w fotografii.
Na tym tablecie wyretuszowałem już dziesiątki zdjęć beauty (gdzie liczy się detal i perfekcja) – nie zawiódł ani razu :)

TETHERTOOLS KABEL USB 3.0 – USB-C
Tethering to metoda podpięcia aparatu do komputera za pomocą kabla, dzięki któremu podczas sesji na żywo widzimy podgląd wykonanych zdjęć.
Dzięki takiemu zastosowaniu, możemy zobaczyć faktyczny podgląd RAWów, np. na monitorze graficznym.
Kabel ma ponad 4 metry długości, dlatego bardzo wygodnie się go używa.
Przy doborze kabla, trzeba dokładnie sprawdzić rodzaje złącz!

TORBA PEAK DESIGN EVERYDAY SLING 10L V2 ASH

Torba typu sling do noszenia przez ramię i plecy, idealnie dopasowana do transportowania lekkich przedmiotów codziennego użytku i lekkiego sprzętu fotograficznego.
Bezproblemowo mieści aparat z dwoma obiektywami i lampę reporterską.

WALIZKA NA LAMPY STUDYJNE ORAZ SPRZĘT
Bardzo przydatna walizka, gdy podróżujemy na zdjęcia. BARDZO pojemna, silna i dobrze wykonana. Walizkę można wziąć do ręki lub ciągnąć na kółkach.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu walizki na sprzęt <<


MIKROFON RØDE PROCASTER
Rewelacyjny mikrofon dynamiczny, który świetnie sprawdza się przy nagrywaniu własnego głosu.
mikrofon do wywiadów

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu mikrofonu Rode Procaster <<


KOSZYCZEK RØDE PSM1
Koszyczek Rode, dzięki któremu jakość nagrań audio jest lepsza. Niweluje wszelkie stukoty.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu koszyczka Rode <<


REJESTRATOR TASCAM DR-40X

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu rejestratora <<


 

Pozdrowienia,
Michał :)

Zobacz też:
https://www.michal-treutler.pl o mnie
https://www.sklep.phototroya.pl

https://www.phototroya.pl/